Dagens spännande händelser

4 Aug

Detta bildspel kräver JavaScript.

Har gått fram och tillbaka till byns garnbutiker i två dagar för att välja, byta, köpa, byta garn. Jag tror att jag är nöjd nu.

Sen på vägen hem sålde jag min själ till jävulen. Story:
Igår va det fint väder, jag va nere på byn o skulle upp, hade träningskläder på så det va tänkt att jag skulle bli trött av uppförsbackarna.  Så vinkar en bil till mig o undrar om jag vill ha lift upp. Men jag skulle ju träna upp så jag sa nej. PLUS att det är mannen som kör med mat till äldreboendet och alla tycker han är aningen läskig.  Lite åt hållet, ”jag är gubbe men kan tänka mig att stöta på er småflickor”
Men idag då det regnade o jag skulle upp, INTE iförd träningskläder så tänkte jag faktiskt lifta.  I en korsning står han då där och denna gång åker jag faktiskt med upp. Han tycker förståss att jag ska följa med på en markand som är idag, 1 h bort med bil, ;) jag tackar nej och tackar nej ytterligare en gång utan för huset. Tänker tyst: ”No one will hear you scream…. in the Odda mountins”  Nu hoppas jag att han inte kommer hälsa på på jobbet.  De gamla gubbarna, ger man ett finger biter de av armen under nyckebenet.

Sen har jag ett massivt problem. Är de 1400 kr skorna värda 800kr?? Har jag blitit blind o faktiskt kan tänka mig att köpa ett par så dyra skor? Ska jag unna mig det eller köpa 3 par andra skor för pengarna??

Detta bildspel kräver JavaScript.

6 svar to “Dagens spännande händelser”

  1. Sara augusti 4, 2011 den 9:27 e m #

    Värda, helt klart!

  2. Pia augusti 10, 2011 den 12:07 e m #

    Snygga!! Klart värda. 🙂

  3. Matilda augusti 10, 2011 den 6:49 e m #

    hehe 1) Så dyrt är det faktiskt inte 😉 2) Med lite tur har de bättre kvalitet 3) Man känner sig alltid finare i ett par skor som är lite mer exklusiva 4) Det är mindre chans att nån annan dyker upp med liknande (vilket också gör att man känner sig finare) 5) Att inte alla andra har dom betyder ofta att folk sneglar mer på en, det är också rätt nice. 6) Rädda miljön! Ett par är bättre än tre, for sure! 7) Rädda miljön 2! Du kanske har dom nästa sommar med!

    • Matilda augusti 10, 2011 den 6:53 e m #

      Behöver jag tillägga att: Trenden med kilklack kommer garanterat hålla i sig framöver…. SS12 är det en stor trend och även höst AW11 & AW12. Prova med tjocka strumpbyxor i Kryddiga färger från Mellanöstern kombinerade med GULD så blir det en hit AW12 😉 LOVE YOU!

      • norwayandrasommaren augusti 11, 2011 den 8:42 f m #

        ❤ jag ska ha dem varje dag det inte regnat 😉

Lämna en kommentar